Laat een Frisse Wind door je bedrijf waaien!

Laat een Frisse Wind door je bedrijf waaien!
Harrie Lamers
Harrie Lamers

Ondernemers zijn ‘gewoontedieren’. Gewend om zaken op een bepaalde manier aan te pakken. Niets mis mee, zolang alles voor de wind gaat. Maar in deze tijd, waarin alles steeds sneller gaat en inzichten steeds bijgestuurd moeten worden, is dat vaak niet de beste strategie.

Voor een buitenstaander is het makkelijk om een ondernemer te vertellen dat hij áán, in plaats van ín zijn bedrijf moet gaan werken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ik vaak als tegenargument krijg: “ja maar…”. Dat komt doordat de hersenen NEE denken en het hart volmondig JA roept!

Ook ik ben ik zelf beter gaan luisteren naar de stem van mijn hart. Daar heb ik tot nu toe geen spijt van gehad. Voor mij geldt ook dat het een buitenstaander was, die mij met mijn neus op de feiten moest drukken.

Hoe kom jij bijvoorbeeld aan nieuwe klanten? Maak jij gebruik van een callcenter, of strooi jij met folders door de NEE/NEE brievenbus van een ondernemer? Outbound marketing dus. Heb je daar succes mee?

Inbound marketing en weten wie jouw ideale klant is, is leuker en levert meer op. Stel, dat jij weet dat jouw ideale klant op de Golfbaan te vinden is en gebruik maakt van LinkedIn? Dan blijkt dus dat netwerken en het inzetten van de LinkedIn-tool beter werkt om jezelf te profileren dan schieten met hagel.

 

Misschien vraag je je af: “Wat is jouw ideale klant, Harrie?” Mijn ideale klant stelt zich open voor verandering en weet dat we in een snelle maatschappij leven en links en rechts worden ingehaald door allerlei technologieën.

Toch is dat weer de stem van de hersenen, die zegt dat ouderwets contact maken met mensen nog altijd van belang is. Mensen willen immers graag persoonlijke aandacht. Daarom zeg ik altijd maar: “Netwerken is net daten”

 

Afspraakje maken?

https://www.linkedin.com/in/harrielamers/

 

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *